Blogg100 Dag 3 ‘kreativ fruktsallad’ 



Dag 3 av #blogg100. Jag har fortfarande inte fattat om det funkar med hashtags i en bloggtext som det funkar med hashtags på Instagram! Hur länge jag skall leva i ovisshet, det är frågan det. #ovisshet #kunskap #blogg100 #hjälp #hashtag #jagvetintehurdetfunkar

Idag har mitt kreativa jobb bestått av en salig blandning av göromål, en så kallad kreativ fruktsallad.

Jag började dagen med att vandra de tio stegen från mitt hem till min lilla visthusbod, där jag har min ateljé och mitt kontor. Jag möttes av en mycket hungrig katt, som skrek i att han faktiskt höll på att förgås av näringsbrist. Kattaskrället fick lite wiskas och jag öppnade upp med att jobba med några justeringar inför kommande provtryck. Sen blev det skisser till några tilltänkta illustrationer till en italiensk glass, kaffe och hemsideknåpande och på det lite administrativt jox, mail och sånt. 

Nu ägnas en stund av dagen åt min förkylning, snart mina barn och senare ett IKEA besök för inhandling av diverse upphängningsmaterial till en konstklubbsutställning jag medverkar på. 

Kommentera

